Jesteś tutaj: Klient indywidualny > Zasady i procedury zmiany sprzedawcy energii w Novum S.A.

Zasady i procedury zmiany sprzedawcy energii w Novum S.A.


Od 1997 roku  ustawa o prawie energetycznym gwarantuje  każdemu odbiorcy  możliwość zmiany  działającego w jego okolicy dystrybutora energii oraz podpisanie umowy z dowolnie wybranym sprzedawcą energii elektrycznej, który przedstawi mu najbardziej korzystną ofertę. Prawo Klienta do wyboru Sprzedawcy oraz procesy związane ze zmianą są regulowane poprzez ustawę Prawo Energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 89, poz. 625 z późniejszymi zmianami), rozporządzenia wykonawcze oraz zapisy w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej (IRiESD). 11 marca 2010 roku weszła nowelizacja ustawy regulująca uprawnienie odbiorcy do rozwiązania umowy sprzedaży energii elektrycznej bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Procedura zmiany dostawcy prądu w Novum jest łatwa i ograniczona jedynie do kilku formalności, natomiast korzyści wynikające z takiej zmiany są duże. Sprawdźcie atrakcyjne cenowo taryfy.

Pierwszym krokiem w kierunku zmiany dystrybutora prądu powinno być zapoznanie się z ofertą różnych dostawców i porównanie ich z dotychczasową stawką. W Novum S.A. oferujemy niższe stawki oraz niższy koszt opłat stałych w porównaniu do rynkowych cen.  W ramach naszych taryf mażecie wybrać pakiety kwh w promocyjnych stawkach.  Oferta jest unikalną propozycją na polskim rynku i pozwala kontrolować budżet domowy w oparciu  o dotychczasowe zużycie energii. Jeżeli w danym okresie rozliczeniowym nastąpi przekroczenie zużycia kwh zakładanych w pakiecie, cena w taryfie nie będzie wyższa od średniej ceny rynkowej.

Gdy już postanowiliście zmienić dostawcę cała procedura trwa około 30 dni.  Od dawna działamy na rynku i wiemy, jak bardzo cenny jest Wasz czas. Dlatego naszych Klientów przeprowadzamy przez całą zmianę bez potrzeby wychodzenia z domu oraz wymagamy minimum formalności.

Wszystko, co musicie zrobić, to zadzwonić na numer infolinii 801 048 048, a nasz Konsultant pomoże dobrać ofertę, która będzie najlepiej dopasowana do potrzeb wskazanego gospodarstwa domowego. W przypadku wyrażenia zainteresowania otrzymają Państwo pocztą ofertę wraz z niezbędnymi dokumentami. Dla Państwa wygody formalności ograniczamy do minimum, nie trzeba umawiać się na spotkania z przedstawicielami handlowymi. Umowa może zostać zawarta przez telefon.

Wystarczy w ciągu 30 dni od zawarcia umowy odesłać do nas podpisane pełnomocnictwo. Wszystko odbędzie się bez dodatkowych kosztów. Wraz z ofertą wyślemy zaadresowaną kopertę, którą należy odesłać z przesłanymi dokumentami (o których szczegółówo opowie nasz Konsultant w rozmowie telefonicznej). W następnym etapie działamy na podstawie udzielonego pełnomocnictwa: wypowiadamy umowę kompleksową u obecnego operatora i zawieramy nową umowę dystrybucyjną. Do zakończenia tych procesów ostatnim krokiem będzie odczyt licznika i końcowe rozliczenie z poprzednim Sprzedawcą.

W celu zapewnienia ciągłości sprzedaży zmiana jest dokonywana z uwzględnieniem zasad i okresów rozwiązywania umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej przez Klienta.  Efektem wyboru zmiany Sprzedawcy będzie powstanie dla Klienta dwóch różnych umów:

  • z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego – umowy o świadczenie usług dystrybucji (oznaczanej
    jako OSD – URD Odbiorca),
  • ze Sprzedawcą – umowy sprzedaży energii elektrycznej.

Dla Państwa wygody, Firma Novum nieustannie pilnuje ceny i oferty innych operatorów, dlatego nasze pakiety uważane są za najbardziej dostosowane do zużycia wśród rynku energetycznego w Polsce. Wystarczy do nas zadzwonić, a my z przyjemnością udzielimy wszystkich niezbędnych informacji.

 

Aktualności

Zmiany w zasadach ochrony danych osobowych klientów NOVUM S.A.
W związku z rozpoczęciem stosowania w dniu 25.05.2018 r. na obszarze całej Unii Europejskiej Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych (2016/679) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie przetwarzania i ochrony danych osobowych osób fizycznych oraz w sprawie ... Czytaj dalej

Aktualności

Zmiany w roamingu od 1 stycznia 2018 dla ofert abonamentowych
Novum S.A. informuje, że z dniem 1 stycznia 2018 r. następuje zmiana stawek za korzystanie z usług telekomunikacyjnych w roamingu międzynarodowym na terytorium Unii Europejskiej oraz Islandii, Liechtensteinu i Norwegii (dalej „Terytorium UE”) na zasadach ... Czytaj dalej