Novum S.A. rozpoczęła działalność operatorską pod nazwą Telekomunikacja NOVUM Sp. z o.o. w sierpniu 2007 r. korzystając od samego początku z najnowszych rozwiązań technicznych oraz technologicznych. W tym okresie główną usługą świadczoną przez Novum S.A. było WLR ( hurtowy dostęp do sieci TP, w której operator przejmuje obsługę połączeń telefonicznych od innego operatora wraz z pobieraniem abonamentu). 15 października 2010 roku spółka zmieniła formę organizacyjną przekształcając się ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną. W styczniu 2013 r. Novum S.A. wprowadziła na rynek sprzedaż energii elektrycznej, na podstawie otrzymanej od Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki koncesji. Dbając o swoich dotychczasowych Klientów, a także z myślą o nowych odbiorcach została opracowana oferta sprzedaży energii elektrycznej dostosowana do zasobu portfela każdego konsumenta.
W związku z dynamicznym rozwojem spółki, podjęto decyzję o zmianie nazwy. Postanowieniem Sądu Rejonowego w Warszawie dn. 28 czerwca 2013 r. spółka została wpisana w Rejestrze Przedsiębiorców pod nazwą „Novum Spółka Akcyjna”. Wraz z tą zmianą na rynek wprowadzono telefonię komórkową w modelu MVNO. Od tego momentu Spółka jako pierwsza w Polsce rozpoczęła sprzedaż pakietową łącząc abonament za telefon stacjonarny i energię elektryczną, co stanowi jednocześnie nowy produkt na rynku. Oprócz ww. usług spółka oferuje korzystanie z technologii WiMAX- bezprzewodowego Internetu. WiMAX to nowoczesna technologia oparta na standardach IEEE 802.16 oraz ETSI, HiperMAN dedykowanych dla bezprzewodowej transmisji informacji . Oferowane przez system algorytmy QoS zapewniają wsparcie dla transmisji danych czasu rzeczywistego, w tym głosu (VoIP) i video (np. IPTV), a wysoka efektywność radiowa, pozwala na przesyłanie danych z prędkościami zbliżonymi do technologii kablowych DSL.
Celem działania Novum S.A. jest pełne zaspokojenie potrzeb i oczekiwań klientów w zakresie sprzedaży i świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz energetycznych.Atutami firmy są wysoka jakość oraz profesjonalna obsługa klienta.
W codziennej pracy Novum S.A. kieruje się następującymi wartościami:
- uczciwość biznesowa wobec pracowników i klientów – podejmujemy zgodne z etyką działania oraz promujemy najkorzystniejsze dla jednostki rozwiązania biznesowe,
- innowacyjność rozwiązań – nieustająco poszukujemy nowych oraz doskonalimy już istniejące produkty, dążąc do optymalnego dostosowania ich do potrzeb klientów,
- wysoka kultura organizacyjna i jasno określone zasady współpracy – dbamy o pozytywne relacje ze współpracownikami, klientami oraz partnerami biznesowymi, kierując się przejrzystym kodeksem działań.
Informacje Zarządu