I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa zasady korzystania z serwisu E-BOK, udostępnianego przez NOVUM S.A.
- Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2016.1030 ze zm.).
- Wyrażenie zgody na przestrzeganie Regulaminu jest równoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu i zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z NOVUM S.A. bez konieczności sporządzenia odrębnego dokumentu i na warunkach określonych Regulaminem.
- Warunkiem koniecznym skorzystania z usług oferowanych Klientowi za pomocą serwisu E-BOK jest akceptacja Regulaminu.
II. Definicje
- Na potrzeby Regulaminu przyjęte zostały następujące definicje:
- NOVUM – NOVUM S.A. Novum S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Racławickiej 146, wpisana do rejestru przedsiębiorców w Sądzie Rejonowym w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000368094, REGON 152185875, NIP: 949-192-47-05, kapitał zakładowy: 27 817 342,00 zł.
- Serwis E-BOK (dalej jako „Serwis”) – strona internetowa dostępna za pośrednictwem https://t-novum.pl przeznaczona do świadczenia usługi drogą elektroniczną, w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Użytkownik – Klient lub dowolna osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, pozytywnie zweryfikowany w procesie rejestracji do Serwisu.
- Klient Indywidualny – konsument, osoba fizyczna, która zawarła umowę na świadczenie usług z NOVUM. Klient posiada numer Abonenta nadany przez system rozliczeniowy NOVUM.
- Klient Biznesowy – osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą bądź inny podmiot prowadzący działalność gospodarczą – przedsiębiorca, który zawarł umowę z NOVUM. Klient posiada numer Abonenta nadany przez system rozliczeniowy NOVUM.
- Klient – Klient Indywidualny lub Klient Biznesowy.
- Umowa – zawarta pomiędzy Klientem i NOVUM umowa kompleksowa lub umowa sprzedaży usług tj. Umowy Kompleksowej Sprzedaży Energii Elektrycznej dla Domu, Umowy Kompleksowej Dostarczania Gazu dla Domu, Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych (Tele GO Hendi, t-novum hendy, t-novum, TeleNOVUM, Tele Go Internet, NovumNet), Umowy Sprzedaży Urządzenia Końcowego, Umowy Usługi Tele-Opiekun,
- Konto – oznacza konto Użytkownika w Serwisie, utworzone zgodnie z punktem III. Regulaminu.
- Rejestracja – proces utworzenia Konta Użytkownika w Serwisie, który wymaga podania przez Klienta niezbędnych danych, tj.: adresu e-mail, loginu i hasła oraz aktywacji, na zasadach określonych w punkcie III. Regulaminu.
- Login – identyfikator Użytkownika wybierany podczas Rejestracji, który w połączeniu z Hasłem umożliwia dostęp do Konta. Login powinien składać się z minimum 8 znaków i co najmniej jedną cyfrę.
- Hasło – ciąg znaków, ustalony przez Użytkownika podczas Rejestracji, umożliwiający w połączeniu z Loginem dostęp do Konta. Zalecane jest, aby hasło składało się z co najmniej 8 znaków, zawierało minimum jedną wielką literę i minimum jedną liczbę.
- Abonent – numeryczne oznaczenie Klienta nadawane Klientowi przez NOVUM przy zawieraniu Umowy z NOVUM, niezbędne do procesu łączenia Konta z Użytkownikiem, w celu prezentacji w Serwisie danych z Umowy, w tym danych bilingowych. Numer Klienta prezentowany jest na Umowie i dokumentach rozliczeniowych od NOVUM.
- Proces przypisania Konta – proces dodawania do Konta, na zasadach określonych w punkcie IV. Regulaminu, następujących danych:numeru Klienta i numeru PESEL (w przypadku Klientów Indywidualnych) lub
numeru Klienta i numeru NIP (w przypadku Klientów Biznesowych) w celu prezentacji w Serwisie danych z Umowy, w tym danych billingowych Klienta. - Konto Umowy – reprezentuje w systemie rozliczeniowym NOVUM Umowę (grupę Umów) i zawiera wszystkie Umowy Abonenta, z których rozliczenia wykazywane są wobec Klienta na wspólnym (jednym) dokumencie rozliczeniowym.
- Dane billingowe – dane Klienta, obejmujące informacje dotyczące posiadanych Kont Umowy, adresu, nazwy Abonenta, miejsc poboru usług oraz wysokości należności wynikających z dokumentów rozliczeniowych wystawianych Klientowi przez NOVUM.
- Biura Obsługi Klienta:
- telefonicznej pod numerem telefonu: +48 8101 048 048 (Klienci Indywidualni), +48 29 692 11 00 (Klienci Biznesowi);
- korespondencyjnej na adres: NOVUM S.A., Przemysłowa 1, 07-411 Rzekuń,; e-mailowej na adres: bok@t-novumpl.
III. Rejestracja
- Rejestracja następuje drogą elektroniczną na stronie internetowej https://t-novum.pl przez wypełnienie dedykowanego formularza. Formularz Rejestracji wymaga podania następujących danych Użytkownika: adresu e-mail Użytkownika, Loginu oraz Hasła.
- Na podany w toku Rejestracji adres e -mail automatycznie wysyłana jest wiadomość e-mail z informacją o Rejestracji wraz z linkiem aktywacyjnym Konta.
- Zakończenie Rejestracji następuje z chwilą jej potwierdzenia przez skuteczne kliknięcie w link aktywacyjny.
IV. Funkcjonalności i usługi Serwisu
- W ramach Serwisu dostępne są m.in. następujące usługi i funkcjonalności (wyliczenie ma charakter poglądowy):
- Edycja danych podanych podczas Rejestracji: adresu e-mail, Loginu oraz Hasła;
- Wgląd do danych określonych w zawartej Umowie;
- Informacja o usługach, z których korzysta Użytkownik w ramach Umowy;
- Wgląd do dokumentów rozliczeniowych wystawianych w formie elektronicznej;
- Wgląd do informacji o szczegółach rozliczeń, w tym do informacji o wysokości należności i terminach płatności;
- Zlecenie zmiany taryfy dla usług Tele GO;
- Kontakt z Biurem Obsługi Klienta za pośrednictwem kanałów elektronicznych;
- W związku z ciągłym rozwojem Serwisu, zakres usług oraz zakres funkcjonalny Serwisu może ulegać modyfikacjom. Informacje o modyfikacjach są publikowane w Serwisie.
- Zmiana zakresu funkcjonalnego lub zakresu usług w Serwisie nie wymaga zmiany Regulaminu.
- Dla Użytkownika dostępne w ramach Serwisu są tylko dane zaciągnięte do Serwisu w ramach lub w związku z Procesem łączenia Konta. Do niektórych funkcjonalności Serwisu mogą mieć zastosowanie postanowienia odrębnych regulaminów, przy czym w zakresie nie objętym tymi regulaminami zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu.
V. Proces przypisania Konta
- Przypisanie Konta w Serwisie z Abonentem następuje przez wypełnienie przez Użytkownika stosownego formularza przypisania.
- W formularzu przypisania Konta z Abonentem Klient Indywidualny podaje Numer Klienta i numer PESEL.
- W formularzu przypisania Konta z Abonentem Klient Biznesowy podaje Numer Klienta i numer NIP.
- Użytkownik może dokonać przypisania swojego Konta do jednego konta Abonenta. Proces przypisania Konta może nastąpić drogą elektroniczną po zalogowaniu się Użytkownika do Serwisu.
VI. Proces zmiany taryfy
- Zmiana planu taryfowego jest możliwa za pośrednictwem systemu e-BOK w ramach aktywnej Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych Tele GO Hendi oraz Tele GO Internet
- W celu zmiany taryfy Użytkownik powinien wykonać poniższe czynności:
a) zalogować się na konto w e-BOK powiązane z numerem Abonenta,
b) wybrać nową taryfę w formularzu kontaktowym „Zmiana taryfy” i wysłać formularz,
c) potwierdzić zlecenie kodem wysłanym SMS na numer telefonu przypisany do Abonenta. - Zmiana taryfy dla usługi Tele GO Hendi nastąpi w terminie do 24 godzin od momentu dokonania zlecenia czynności określonej w pkt. 6.2 niniejszego regulaminu.
- Zmiana taryfy Tele GO Internet nastąpi z pierwszym dniem nowego okresu rozliczeniowego następującym po okresie rozliczeniowym, w którym dokonano zlecenia czynności określonej w pkt. 6.2 niniejszego regulaminu.
- W wyniku zmiany taryfy przepadają wszelkie pakiety minut, bajtów lub SMS-ów lub usługi uzyskane przez Klienta na podstawie dotychczasowych Ofert Promocyjnych lub regulaminów promocji.
- Kolejna zmiana taryfy w ramach aktywnej Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych Tele GO Hendi oraz Tele GO Internet jest możliwa w nowym okresie rozliczeniowym następującym po okresie rozliczeniowym, w którym zlecona została zmiana taryfy.
VII. Zasady korzystania z Serwisu
- Korzystanie z Serwisu przez Użytkownika nie wiąże się z pobieraniem przez NOVUM opłat z tego tytułu.
- NOVUM zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do Serwisu w związku z koniecznością przeprowadzenia aktualizacji lub konserwacji.
- NOVUM jest uprawniona do zablokowania dostępu do Konta w wypadku stwierdzenia korzystania z niego w sposób sprzeczny z Regulaminem, przepisami prawa lub dobrymi obyczajami.
- Usunięcie danych Użytkownika z Serwisu następuje na każde żądanie Użytkownika, zgłoszone za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
- W przypadku rozwiązania, wygaśnięcia lub zakończenia z jakiejkolwiek przyczyny Umowy, zostanie niezwłocznie zablokowany dostęp do danych tej Umowy w Serwisie.
- Na adres e-mail podany przy Rejestracji lub w toku korzystania z Serwisu przesyłane będą informacje wskazane wprost w Regulaminie, a także związane z kwestiami informacyjnymi, technicznymi czy obsługowymi Serwisu.
- Serwis jest dostępny dla Użytkowników przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Czasem właściwym dla Serwisu jest czas właściwy dla obszaru Polski.
VIII. Zasady bezpieczeństwa
- Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie dyspozycje, które zostały złożone i zrealizowane za pośrednictwem Serwisu.
- Użytkownik zobowiązany jest zabezpieczyć Hasło i Login, PESEL (a Klient Biznesowy – NIP), numer Klienta lub numer Umowy przed ujawnieniem osobom trzecim.
- Użytkownik zobowiązany jest do wylogowania się z Serwisu z chwilą zakończenia korzystania z Serwisu.
- Klient lub Użytkownik ponosi odpowiedzialność za skutki wynikłe z korzystania z dostępu do Serwisu przez osoby niepowołane, które weszły w posiadanie Loginu i Hasła Użytkownika, numeru PESEL (albo numeru NIP), numeru Klienta lub numeru Umowy, jeśli Klient lub Użytkownik nie dochował należytej staranności lub ostrożności w zapewnieniu ich bezpieczeństwa.
- Użytkownik jest zobowiązany do bieżącej kontroli prawidłowości wykonania wprowadzonych w Serwisie dyspozycji, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości, do kontaktu z NOVUM w sposób przewidziany w punkcie IX. Regulaminu.
- Zakazane jest nadużywanie Serwisu lub innych środków komunikacji elektronicznej NOVUM, jak też dostarczanie do lub za ich pośrednictwem treści:
- bezprawnych, w tym naruszających przepisy prawa, dobre obyczaje czy prawa lub dobra osobiste;
- powodujących przeciążenie lub utrudnienia w pracy systemów, w tym systemów teleinformatycznych NOVUM w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2016.1030 ze zm.).
IX. Wymagania techniczne
- Prawidłowe korzystanie ze wszystkich funkcjonalności lub usług Serwisu wymaga spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
- najnowsze wersje przeglądarki internetowej: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Apple Safari;
- minimalna rozdzielczość ekranu 320 x 480 pikseli;
- instalacja dodatkowego oprogramowania, jeżeli jest to wskazane w konkretnej części Serwisu;
- dostęp do Internetu.
- Konieczne jest upewnienie się przez Użytkownika we własnym zakresie, na własny koszt i ryzyko czy środowisko informatyczne Użytkownika jest odpowiednio zabezpieczone przed złośliwym oprogramowaniem.
- NOVUM nie kontroluje środowiska informatycznego po stronie Użytkownika, w tym problemów lub ograniczeń technicznych oprogramowania lub sprzętu komputerowego, a które w szczególności uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Serwisu w całości lub w części.
X. Informacje, Zgłaszanie Uwag i Reklamacji
- Klient może zasięgać informacji, zgłaszać uwagi dotyczące działania e-BOK oraz związane z Serwisem za pomocą formularza do kontaktu z NOVUM, dostępnego w ramach Serwisu lub za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta.
- Zapytania, uwagi lub reklamacje powinny zawierać: imię, nazwisko, numer Klienta i dokładny adres nadawcy jak również dokładny opis i powód zgłoszenia.
- Rozpatrzenie zgłoszenia związanego z Serwisem nastąpi w najszybszym możliwym terminie w formie elektronicznej, pisemnej lub telefonicznej, przy czym Reklamacje będą rozpoznawane na warunkach i w terminie, określonych w Umowie.
X.II Ochrona danych osobowych
- NOVUM jest administratorem danych osobowych Klienta Indywidualnego lub Klienta Biznesowego w zakresie osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą – strony Umowy – zgodnie z Rozporządzeniem RODO z dnia 27 kwietnia 2016, na zasadach opisanych w regulaminie „Ochrony danych osobowych i polityce prywatności”, z którym się zapoznałem/am i akceptuję jego treść.
- Novum przetwarza dane osobowe Użytkownika serwisu e-BOK, w tym niezbędne do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany lub rozwiązania Umowy zgodnie z Regulaminem świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, Umowy Kompleksowej Sprzedaży Energii Elektrycznej dla Domu, Umowy Kompleksowej Dostarczania Gazu dla Domu, Umowy Usługi Tele-Opiekun przez Novum na rzecz Klientów oraz w celu prawidłowej realizacji usługi w serwisie samoobsługowym, określonej niniejszym Regulaminem
- Novum może przetwarzać następujące dane osobowe, których katalog może ulegać zmianie w zależności od rodzaju świadczonej Usługi:
1. imię i nazwisko lub nazwa firmy;
2. adres zamieszkania;
3. adres do korespondencji, jeśli jest inny niż zamieszkania;
4. numer PESEL;
5. numery NIP i REGON;
6. seria i numer dokumentu tożsamości;
7. adres poczty elektronicznej (e-mail);
8. numer telefonu komórkowego - Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez NOVUM w ramach korzystania przez Klienta z Serwisu e-BOK jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do korzystania przez Klienta z Serwisu.
X. Postanowienia końcowe
- NOVUM zastrzega prawo zmiany Regulaminu. W zakresie postanowień dotyczących Klientów Indywidualnych zmiana Regulaminu może nastąpić z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uznaje się: wprowadzenie nowych lub nowelizacje obowiązujących przepisów prawnych, a także mające wpływ na Serwis: zmiany w systemie teleinformatycznym, informatycznym, zmiany w NOVUM lub zmiany w ofercie.
- O zmianie Regulaminu, NOVUM poinformuje na stronie internetowej.
- Korzystanie z Serwisu jest możliwe tylko dla Użytkowników, którzy zaakceptowali aktualną wersję Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Spory wynikające z korzystania z Serwisu lub związane z Serwisem będą rozpatrywane w ramach jurysdykcji sądów polskich, przez właściwy sąd powszechny.