W 2013 roku NOVUM S.A. otrzymała dofinansowanie w ramach programu POIG 8.2 na realizację systemu informatycznego usprawniającego elektroniczną wymianę informacji w Spółce. Projekt realizowany będzie pomiędzy 01.06.2013 a 30.04.2014 (łącznie 11 miesięcy).
Celem projektu jest poprawa efektywności i szybkości zawieranych transakcji pomiędzy współpracującymi z Novum S.A. Partnerami Biznesowymi.
Wprowadzona funkcjonalność pozwoli na automatyzację procesów występujących pomiędzy Novum S.A. a Partnerami Biznesowymi z zapewnieniem bezpieczeństwa wymiany danych. Projekt polega na stworzeniu zintegrowanego środowiska informatycznego .
Cel zostanie osiągnięty poprzez wdrożenie szybkiego i prostego narzędzia umożliwiającego elektroniczne procesowanie dokumentów z zapewnieniem bezpieczeństwa wymiany danych pomiędzy Novum S.A. a jej Partnerami Biznesowymi. Dodatkowym celem projektu jest automatyzacja procesów biznesowych zidentyfikowanych w przedsiębiorstwie, w szczególności na styku Novum S.A. i Partnerzy Biznesowi. Dzięki wprowadzonemu usprawnieniu użytkownicy będą w stanie w sposób płynny wymieniać informacje nt. realizowanych procesów i brać czynny udział w ich procesowaniu, skracając czas obsługi poprzez eliminację opóźnień występujących przy tradycyjnej wymianie dokumentów np. za pośrednictwem poczty, gdzie nie występuje wsparcie elektroniczne. Integracja będzie korzystać z usług Systemu Wydawania i Zarządzania Certyfikatami dla zapewnienia bezpieczeństwa przekazywanych informacji i dokumentów wymienianych w codziennej współpracy między przedsiębiorstwami.
Nazwa beneficjenta: Novum S.A.
Udział Unii Europejskiej: 728 200 PLN
Okres realizacji: 2013 – 2014
Oś Priorytetowa: Społeczeństwo informacyjne – zwiększanie innowacyjności gospodarki
Działanie 8.2. Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B